אנימציה של דבורה
סופגניה

יצירת אנימציה במציאות רבודה

בואו נדבר רגע על העידן הטכנולוגי הקסום שאנחנו חיים בו, ובעיקר בואו נדבר על מציאות רבודה. המונח העיברי מתייחס למילה רובד, שזה שיכבה

את המציאות כולנו מכירים וגם חווים אותה עם חמשת החושים: ראייה, שמיעה, מישוש, ריח, טעם וגם עם החוש השישי והשביעי שהוא אינטואיציה וכו׳. 

אז אם אנו חווים את המציאות, איך אפשר לחוות עוד רובד על המציאות?  ועל השאלה הזו ענו המפתחים, כאשר הומצא המחשב הקטן שכל אחד מאיתנו נושא איתו שהוא המכשיר הסלולרי

בעצם הסלולרי מאפשר לנו לצפות בסרטים ובשאר המדיות הדיגיטליות. ההתפתחויות הטכנולוגיות של זיהוי תמונה וקיטלוג המציאות מאפשרות היום למצוא ״טריגרים״ במציאות האמיתית שיעזרו לנו ״ להפעיל״ את סרטון האנימציה או התוכן הנוסף והרבוד שאנו מטמינים בתוך המציאות. דמיינו (וזה בכלל לא דימיון אלא נימצא במפות גוגל) שאתם הולכים בעיר זרה ולא מכירים את הדרך. לפתע אתם מסתכלים על שלט הרחוב, שכתוב בשפה זרה, מכוונים אליו את המצלמה במכשיר הסלולר ועל מסך הפלאפון מצטיירים חיצים שמפנים אתכם לכיוון הנכון. השלט רחוב, למעשה זוהה על ידי התוכנה וזו בהצלבה עם המידע של היעד שלכם, סימנה את הכיוון הנכון בעזרת חץ מונפש שנימצא על המסך.

מדהים, לא?

גם בהווה, אפשר להשתמש במציאות הרבודה בשלל אמצעי לחימה כמו קסדות של טייסים, כוונות רובה, מטוסים וכו׳. וגם אפשר להשתמש בתחום החינוך להדגמת נושאים בתוך המציאות וחשיפת חומר לימוד בצורה חוויתית בתוך הפלאפון של התלמיד. בעצם, הדבר בנוי מזיהוי וקיטלוג מוחלט על ידי תוכנה של מציאות רבודה של עצם כלשיהו. נניח תמונה. התוכנה יודעת שכאשר אני מכוונת את המצלמה לתמונה מסוימת,
התוכנה לומדת אותו בעזרת טכנולוגיה של זיהוי תמונה. התמונה הזו תפעיל סרטון אנימציה עם סאונד על המסך של הטלפון, ברגע שמישהו יכוון את הפלאפון שלו לתמונה שהטמנתי בה אנימציה רבודה.  ובזה עוסק הפרויקט הבא שלי.

 דוגמה לאנימציה במציאות רבודה- למורידים את האפליקציה. כוונו את המצלמה לסופגניה בצד שמאל של המסך וצפו

(בשיתוף אפליקצית Artivive) 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp