תכנון סצנה ושוט באנימציה קלאסית

בפוסט זה אסביר להדיוטות ולאנימטורים מתחילים, איך בעצם אני מתכננת אנימציה לשוט קצר. הרקע לסצינה הזאת בצבעי מים, זה ציור שנקרא שושן צחור מספר 2 . הכנתי אותו מראש ושמתי אותו למטה

הדבר השני, הוא הדמות שלי. הדמות עוצבה בתוכנה וקטורית ואני מעונינת להנפיש את הדבורה אחר כך, על ידי בנייה של ריג לדמות ואנימציה בקאט אאוט בתוכנה אחרת מוהו

אבל לפני כל זה, הכנתי תכנון די כללי, של התנועה שאני רוצה שתהיה לדבורה. את התכנון יצרתי על גבי טיימליין בציור ואנימציה קלאסית. כמה יתרונות לעבודה ״כפולה כזאת״ . קודם כל, תיזמנתי את התנועה של הדבורה על ידי סטופר, כמו פעם. הטיימינג שיצא לי הוא 18 שניות. ככה אני יכולה לפרוס את הציורים על גבי הטיימליין ולתת לכל תנועה את ההדגשה המתאימה לה. למשל, כשהדבורה שותה צוף מהפרח הראשון הולד (עצירה קטנה) וכך הלאה, בעצירה השניה של הדבורה וכו׳.

אז זאת העזרה הראשונה. דבר שני, חשבתי ליצור אליפסה כדורית תלת מימדית והחופש שיש באנימציה קלאסית מאפשר לי לצייר את הדבורה בפרספקטיבה נכונה בכל זוית, ואחר כך, הקאט אאוט במוהו יהיה מדויק יותר בלי להיסתבך ולהתעכב

בכל פריים עם התוכנה המורכבת. כל התרגיל מטרתו לייצר אנימציה איכותית עם תכנון מדויק על גבי זמן קבוע מראש. בלי לגלוש לעריכה נוספת באפטר אפקטס או בעוד תוכנות, כדי לספק שוט אנימציה כזה שבו גם אוכל להקדיש את הזמן למה שאני רוצה, שזה לצייר את האנימציה בצורה הטובה ביותר ולא להתעסק בעבודה טכנית של עריכה .

מקווה שהבהרתי את הנקודה

כמובן, שבהמשך, אני אלביש על הפריימים של תכנון השוט את הדמות שלי בקאט אאוט ואשתמש בזה כגייד ליין.

מקווה שהתהליך ברור.

עוד אנימציות אפשר לראות בדף הפייסבוק שלי סטודיו חריבי אנימציה ועוד ציורי אקווארל כאלה אפשר לראות בחנות

מה עוד מעניין?