הפגודה הירוקה בגן העיר- סיפורו של הדפס משי

תהליך עבודה על ההדפס: הפגודה הירוקה בגן העיר ראשל"צ

רישום של הפגודה בגן העיר
רישום של הפגודה בגן העיר

ראשית ישנו הרישום שעשיתי בשבוע שעבר בגן העיר. זה רישום של עפרון שחור-שומני על נייר צהבהב של סקטצ'בוק (150 גרם). לפני ההפיכה להדפס משי, צריך לעשות עיבוד תמונה כדי להעלים את צבע הנייר וכל מיני דפקטים קטנים בציור, הגברת הניגודיות וגם צריך קצת לחשוב על הצבעוניות. הדפס-משי פשוט רק בצבע אחד (שחור למשל)

זה כל טכנאי הדפסות יכול לעשות, ואני חשבתי על משהו אחר.

מצורף הרישום אחרי העיבוד תמונה. גם נתתי לזה יותר מרחב מלמעלה, כי זכרתי שעפו שם להקות של ציפורים בשבת, והסקטצ'בוק קצת הגביל אותי. דבר שני: יש לי גאלון של צבע אדום שקניתי יד-שניה, ומיד הפכתי את הפגודה הירוקה לפאגודה אדומה, בשבל לנצל את הצבע המיותר.

כדי ליצור צבע נוסף על הדפס-משי, צריך שיכבה נוספת ולפיכך מסגרת נוספת (למרוח אמולסיה, לפתח בח.חושך וכיוצ"ב) ובנוסף, יצרתי שיכבה נוספת מהעצים (שהם ירוקים לגמרי!) ובתהליך ההדפסה אוכל לקבוע באיזה צבע בדיוק הם יהיו.

הדפס מתוכנן ב סידרה של 25 עותקים.

רישום מעובד של הפגודה בגן העיר
רישום מעובד של הפגודה בגן העיר

הביצוע - תהליך עבודה על הדפס משי

יצאה לי אחלה מיסגרת! עכשיו צריך לסתום בפילר, את הדפקטים הקטנים שברשת. על הריצפה הטסטים על נייר. תהליך ההדפסה הוא ארוך ולכן אדפיס ביום אחר. בתכנון להדפיס בכמה שכבות, שחור ליין של הרישום, פאגודה אדומה, פנסים צהובים, ופנים פאגודה ורוד. כמובן, שכל החלפת צבע צריך לנקות את המסגרת עם סמרטוט טבול במים כדי שהצבעים לא יתערבבו וליבש בין שיכבה לשיכבה.

מקווה לשרוד את הכל, איזה ערב אחרי העבודה

תוספת נוספת
באמת ניגשתי לזה ביום שני בערב. הדפסתי 7 עותקים בשחור בתמונה המצורפת. יש לי בעיה קטנה שהליטר צבע שחור שברשותי יוצא סמיך מאד וקצת שומני בהדפסה ונראה לי שמיועד בכלל לטכסטיל ולכן גלשתי אתמול לאתר של ספידבול, חברת צבעים אמריקאית ושם ענו לי במייל שארטא ישראל הם המפיצים של הסידרה שלהם להדפס משי בארץ. היום, במחסן בארטא יגאל סיפר  לי שלא נישאר להם שחור .כמה חבל, אנסה להשיג בחנות בתל אביב וגם צבעים נוספים

 
סידרה של הדפסי משי
סידרה של הדפסי משי
הדפס משי ראשון
הדפס משי ראשון
מסגרת דפוס משי
מסגרת דפוס משי

המשך העבודה

הפגודה באדום הדפס משי
הפגודה באדום הדפס משי

 

עשיתי הדפסה של הפאגודה עצמה באדום למרות שבמציאות הפגודה ירוקה לגמרי. בכלל לא היתה לי התלבטות כי א' צריך לגמור את החמישה גאלונים של צבע אדום שברשותי. ב' אני אוהבת שזה יפני כזה עם שחור ואדום. כלומר אם כבר רישום בקו שחור אז לעשות את זה מינימליזם יפני. בצבעוניות האהובה עליי, של רחוק מהמציאות-קרוב למציאות הכי

הפעם הזאת, בגלל שהיה לי מחסור בצבעי הדפס- משי שמחירם מרקיע שחקים בארטא (מעל 200 ש"ח לקופסה) הזמנתי מהר מאמזון ובינתיים קניתי צבעי אקריליק מסדרות ברמה בינונית מינוס וניסיתי את ההדפסה איתם. קניתי בורדו, תכלת וירוק. הניסיון עלה חלקית יפה כשההדפסה של פנים הפגודה המוצל, קצת נימרחה בגלל המדיום הרך של צבע האקריליק הלא איכותי במקום דיו של הדפס-משי.

הדפס משי הפגודה עם שמיים כחולים
הדפס משי הפגודה עם שמיים כחולים

כאן גם צבעתי בכחול את הרקע באקריליק והוספתי את הלהקות הציפורים שראיתי ממש בשעת הרישום .אני כל הערב, עוברת ליד זה, כי זה מונח על השולחן לייבוש וחושבת לעצמי שזה די יפה. אז זה הדפס משי וציור ידני במשולב

המחשבה שאני צריכה לעשות ככה את כל הסידרה של שבעת ההדפסים עוברת לי בראש, אבל הרצון לחלוק עם עוד אמנים כמותי, כלומר להתיעץ בשיחה לגבי ההדפס חזק מאד כך שלבסוף התישבתי לכתוב את הפוסט. לפחות הקוראים הרוויחו. 

מה עוד מעניין?