הפקת סרטון אנימציה לעסק

תהליך יצירת סרטון אנימציה

ידוע שסרטון אנימציה לעסק הוא הכלי החזק ביותר בשיווק המוצר בדיגיטל והמתאים ביותר לקמפיין פרסומי ברשתות. סרטון לקמפיין שהוא באנימציה ובנוסף, מצחיק, מניע לפעולה, ומשאיר את הצופים לצפייה מעבר ל- 30 השניות הראשונות – פשוט עושה את העבודה! 

לפני שמתחילים להפיק סרטון אנימציה, כדאי לבחור את הסטודיו המקצועי בתחום שייתן את התמורה המלאה להשקעה הלא-קטנה של יצירת סרטון אנימציה. סטודיו חריבי אנימציה הוא בעל ניסיון של 20 שנה בתחום האנימציה.

אופנוע תגלגל צבוע

1. איך מתחיליםלהפיק סרט אנימציה?

כל סרט מתחיל בסיפור!

וכל סרטון אנימציה טוב מתחיל בתסריט טוב. כי גם סיפור משעמם, אפשר לספר בדרך שתמשוך את האוזן (והעין במקרה שלנו). כאן בסטודיו חריבי יש לנו ניסיון בהפקה של "סיפורים טובים". החל בסרטים שהתקבלו לפסטיבלי אנימציה בין הנחשבים בעולם: כמו אנסי בצרפת, פסטיבל הירושימה ביפן, פסטיבל שטוטגרט ועד הקרנות בארץ בפסטיבל ירושלים לקולנוע. הדרך הארוכה, שמנהלת הסטודיו רונית זרעוני, עברה בשטח האנימציה היא יתרון ברור לבחירה בסטודיו חריבי, כבית ההפקה לסרט הבא שלכם. הניסיון שלנו יביא את הסרט שלכם, לסופו בצורה המקצועית והטובה ביותר. אם בוחרים סטודיו לאנימציה כדאי לבחור בסטודיו מנוסה ומקצועי.

אתם, כבעלי עסק, מגיעים עם ה"סיפור שלכם" והמטרה של הסרטון אנימציה בקמפיין פירסומי. וכאן בסטודיו נכתוב במשותף "בריף" תקציר קטן עם הסיפור והרעיונות לסרטון האנימציה לעסק, או סרטון הדרכה, סרטון מוצר או סרטון הסברה.

3 שלבים בהפקת סרטון אנימציה מקצועי

2. איך מתחילים להפיק אנימציה לעסק?

קודם כל, נשמע את הסיפור. אם זה סרט שנועד לפרסם מוצר מסוים. מוצר חדש שצריך להציג את היתרונות שלו לשוק המקומי או הבינלאומי. או שמא זה סרטון שמיועד להציג את שירותי החברה המפרסמת. אם זה סרטון הדרכה לתהליך רפואי שצריך לעבור וכן הלאה.

השלב הראשון הוא כתיבת תסריט.

סיפור אפשר לסכם בכמה שורות אבל תסריט טוב מזקק את הרעיונות המרכזיים לכדי תמונות קולנועיות ב"שפה קולנועית". המפורקת לתנועות מצלמה. מה אנחנו רואים? מה אנחנו שומעים? ואיזה פעולה מתרחשת על המסך (אקשיין).

תסריט מעולה הוא כזה שמרתק את הצופים ומחזיק אותם לחצי דקה לפחות. וגם כזה שמניע את הצופים לפעול. גם אם לא בצפייה הראשונה, הצופים יפעלו בהמשך – ירכשו את המוצר, או יזדהו את המותג.

כדאי להכניס לתסריט הומור. וכדאי עוד יותר שהסרט יהיה מקורי – כלומר לא עוד סרט שבלוני מפס ייצור של בית חרושת לאנימציה, אלא משהו שויזואלית יהיה שונה.

כאן, הניסיון והאהבה לאמנות האנימציה מביאה את סטודיו חריבי להיות הבחירה הראשונה מבין כל הסטודיואים בארץ. המיגוון האמנותי שנוכל להציע לכם, מבחינת מראה הפריימים הוא אינסופי.

שלב שני: עיצובי דמויות, עיצוב רקעים

פוסט מעניין בנושא כתבתי ואפשר לקרוא אותו כאן בלינק. הדמות של סרטון האנימציה היא למעשה "השחקן" שיוביל את הסרט ויצור הזדהות אצל הצופים. כדאי לבחור דמות שתהיה קרובה לערכי העסק ו"לסיפור של המותג" שלכם. הדמות מעוצבת לפי התסריט והסיפור של הסרטון. אפשר לבחור טכניקות שונות של אנימציה. אנימציה דו-מימדית מצוירת, אנימצית קאט אאוט או אנימציה בסטופ-מושיין. וטכניקת האנימציה משפיעה על העיצוב של הדמות. באנימציה האפשרויות הן בלתי מוגבלות: עיצוב דמות של חיה, אדם, חפץ המוצר עצמו וכו'. רצוי להשתמש בעיצובי דמויות מקוריים ולא דמויות מ"בנקים של אנימציות" שמוזילים לבעלי הסטודיו את מחיר הסרטון (שלא בטוח שההוזלה מתגלגלת ללקוח בכל המקומות). חשוב לוודא, שאם משלמים על עיצוב דמות מקבלים דמות מקורית שצוירה במיוחד לסרטון אנימציה שלכם. שימו לב. הסרט שלכם הוא מעשה אמנות, אל תתפתו ליצירה של סרט זול שאף אחד לא ירצה לראות! 

כאן התוכן הוא המלך, וכשיוצרים תוכן טוב – הרווח הוא עצום. באפשרות לשדר אותו בכל הפלטפורמות ולהשתמש בו מספר שנים ארוכות. ראו למשל, סרטים שלא נס לחם של "ניר וגלי" למשל. 

מפלצת החמוצים
מיצי הכלבה ואילונה הפילה

סטוריבורד מיקצועי פותר בעיות שצצות בתחילת ההפקה וחוסך כסף רב, בהמשך. סטוריבורד טוב, הוא כזה שמתוזמן בדיוק לפי אורך הסרט, רצוי עם הסאונד (פסקול הסרטון אפילו זמני) ונותן לנו את התחושה איך הסרט יראה בסוף.

מיצי ואילונה מבשלות

סטוריבורד קצת דומה לקומיקס. רק עם תנועות מצלמה ותסריט קולנועי מצורף… אל תותרו בהפקת הסרט הבא שלכם, על סטוריבורד מלא. לפני שלב האנימציה. בסטודיו מקצועי לאנימציה תקבלו סטוריבורד קולנועי מלא. כאן אנו יוצרים לכל הסרטים, סטוריבורד קולנועי מלא לפני ההנפשה, ואפילו לפני יצירה של לוגו מונפש. יש עוד שלבים בהפקה של סרטון אנימציה לעסק ואכתוב עליהם בפוסט הבא.

הירשמו לקבלת עוד מידע מקצועי ואמיתי על הפקת סרטון אנימציה לעסקים. 

איך עושים סרטון אנימציה? רוצים לדעת? צפו! סרטון על הפקת אנימציה קלאסית

כתיבת תגובה

לוגו מונפש חריבי
אנימציה וסרטים
רונית זרעוני

10 שאלות ותשובות על לוגו מונפש

10 שאלות על לוגו מונפש הקמתם עסק חדש? מזל טוב! חידשתם לוגו לעסק שלכם? מזל טוב! עכשיו כדאי גם לרכוש חבילת אנימציה ללוגו עם חתימת

קרא עוד »
תרנגול על גג
אנימציה וסרטים
רונית זרעוני

איך עושים אנימציה בלי בינה מלאכותית?

לשמחתכם, הגעתם אל האתר העוסק רובו ככולו בהפקת אנימציה- מלוגו מונפש בתכנת אפטר אפקטס ועד אנימציה קלאסית מצוירת. בנוסף כמנהלת הסטודיו והאנימטורית הראשית יש לי ניסיון הדרכה באנימציה למגוון אוכלוסיות. כאן בסטודיו אני עוסקת בהפקת אנימציה מעל ל 22 שנים ואוכל לתת את פרספקטיבת המבט שלי על יצירת אנימציה כיום לעומת יצירת אנימציה עד לא מזמן. 

קרא עוד »
כלבלב על חוט הדפס ילדים
אנימציה וסרטים
רונית זרעוני

מה חדש בסטודיו חריבי- יוני 2023

מה חדש בסטודיו חריבי אנימציה- יוני 2023 הסטודיו לא ממש משנה את פניו, אבל האתר הזה הולך להתמקד בהפקת אנימציה והוראת אנימציה בלבד. כדי להנות

קרא עוד »