בחירת רקעים לסרט אנימציה

החלטתי לכתוב את הפוסט הזה, בעקבות סדנה לצבעי מים, שהשתתפתי בה אתמול. הסדנה הועברה על ידי אמנית בינלאומית, מריה דייקובסקיה שאיננה אנימטורית, אבל כאן אוכל לתת את האינפוט שלי הלאה לשימוש בטכניקה בתוך סרט אנימציה. לא אפרט כאן הרבה, על הטכניקה שלמדנו אתמול, של מריה דייקובסקיה. רק בכלליות, למדנו אתמול לעבוד בצורה מאד רטובה על הנייר, וגם באופן עדין עם מכחולים דקים. האפקט האיורי שנוצר הביא אותי, לחשוב על השימושים בתוך סרט. הפקת סרט אנימציה היא אמנות, ובתור אמנות משלבת בתוכה גם עבודה דו מימדית של ציור רקעים ודמויות והנפשה וגם אמנות קולנוע. למטה שמתי שלוש דוגמאות לטכניקות שונות בשימוש בסרט אנימציה. מימין, הציור שהכנתי אתמול בסדנה, שהייתה בנושא פנטזיה. במרכז ציור דיגיטלי המבוסס על רישום שביצעתי מזמן ומצד שמאל רקע ממוחשב לגמרי מתוך פלטפורמה ליצירת סרטי אנימציה.

אפשר להבחין מיד בשלושת הסגנונות השונים לחלוטין, של הפריים המתקבל. ולכן, בחירת של רקע לסרט אנימציה והטכניקה שהרקע יבוצע בה, טומנת בחובה שיקול דעת של גורמים רבים. האלמנטים המרכזיים בסרט, אלה שנימצאים קרובים יותר למצלמה, צריכים להיות בולטים יחסית  לרקע. כיון, שבמציאות האמיתית העין שלנו, מתמקדת בנושא ובכלל לא רואה את מה שמסביבו. בעיקר עם הנושא מדבר, או מבצע פעולה בתנועה. העדשה של העין עובדת עם מוקד. ובסרט אנימציה, עלינו ליצור חיקוי של האפקט הזה. הרחוק, יהיה מטושטש ועם גוון אפור או כחלכל ואילו הקרוב יהיה חד וברור. ככה יווצר, מין עומק שדה בידיוני בתוך הפריים.

בנוסף, בניגוד לקולנוע הרקע בסרט אנימצה יכול גם לנוע, וליצור אפקטים צילומיים. כמו למשל, הזזת הרקע אחורה כאשר הדמות נעה במקום תיצור אשליה שהדמות נעה פיזית קדימה. אחרי שקראתי בשקיקה את הספר על סרטי דיסני והעבודה האמנותית שנעשתה בסטודיו הנ"ל ראיתי כי נוצרו לשוטים בסרטי דיסני לפחות שלושה רקעים, על ידי שלושה אמנים שונים עם סגנונות שונים. ולבסוף, במאי הסרט היה בוחר אחד. ולעיתים בשוטים אחרים, היה משתמש באמנים שונים שהצליחו ליצור רקע "מוצלח יותר". ספר מומלץ מאד ועב כרס.

למשל, אמן האנימציה היפני, הייו מיאזקי משתמש בחלק מסרטיו ברקעים בצבעי מים. או הסרט האחרון שהוצג בירושלים "הסנוניות של קאבול" על פי סיפור של סופר איראני. סרט יפהפה עם רקעים בצבעי מים.

שילוב אלמנטים אמנותיים בתוך סרט אנימציה יכול להקפיץ את הניראות שלו

ופריימים זכירים יכולים להפוך אותו ליצירת אמנות של ממש כפי שאנו לא שוכחים תמונה מדהימה במוזיאון או בכל מקום. הדוגמא הקיצונית מצד שמאל, היא דוגמא לרקע מאד כללי, אבל שמשתמש ביסודות יצירת עומק שדה בידיוני בסרט בצורה נכונה.

SHARE IT
Twitter
PIN IT
WhatsApp

מה עוד מעניין?